Både Deutz-Fahrs 6 og 7-serie er fornyet, men det er flest nyheter på 6-serien. Det vil si ny girkasse, RCshift. 6-serien leveres med tre girkasse-alternativer. Den enkleste transmisjonen kalles PS, der du skifter mellom fem gruppegir med en mekanisk girspak, og mellom seks hurtiggir i hver gruppe med trykknapper. I revers halveres antall hurtiggir. Girkassen kan leveres med krypgir som tilvalg. Den nye semi-powershift girkassen kalles RCshift og er produsert av ZF. Den byr på programmer for manuell, semi-automatisk eller automatisk giring av både gruppe- og hurtiggir. Likt det vi kjenner fra flere konkurrenter. Antall gir er det samme som på førstnevnte, den leveres med krypgir som tilvalg og 50 km/t nås ved 1447 o/min. Det siste alternativet er den trinnløse TTV girkassen.
Den nye framakslingen leveres på både 6 og 7-serien og er utstyrt med to sylindre som har lengre vandring enn på foregående modellserier. Den byr på programmer som skal bedre stabiliteten både på jordet og ved transport. Framakslingen er utstyrt med tørre skivebremser.
Den nye 6-serien består av 6 modeller, fra 156 til 226 hk, der alle er utstyrte med den samme 6,1 liters sekssylindrede motoren fra Deutz. Agrotron 7-serie leveres med samme motor, men kun med den trinnløse TTV-girkassen og består nå av to modeller, 7230 TTV og 7250 TTV som yter 226 hk og 246 hk.
Både 6 og 7-serien kan skilte med et design-løft i hytta. Særlig synlig er det nye digitale instrumentpanelet, som består av en fem-tommers fargeskjerm.