Fendt har 53 registreringer i november.

Fendt har flest registreringer i november

Det er ikke bare graset som har vært grønt i november. Også statistikken er grønn, med røde felger. Hele 53 Fendt-traktorer er registrert den nest siste måneden i 2022.

Publisert

I løpet av november har Valtra gjort det meget skarpt og forspranget John Deere hadde er nå kraftig redusert. John Deere har ikke mer enn 19 registreringer i november. Etter det vi kan se i vårt Excel-dokument, som går tilbake til 2012, er dette den dårligste måneden for John Deere på minst ti år. Med 52 registreringer forrige måned ligger Valtra dermed kun fire traktorer bak John Deere.

Også Massey Ferguson har en bra måned med 49 registreringer. De ligger litt bakpå mot fjoråret, men det er ikke mer enn at en god desember kan være redningen. Fendt, som har flest registreringer av alle i november, ligger derimot 15 traktorer på plussiden sett mot fjoråret.

Det ble 12 registreringer i november på Claas, og totalt har de 22 registreringer mer enn på samme tid i fjor. Totalen så langt i år er 122, og sammenligner vi det med de 115 registreringene totalt i 2021, har Claas allerede slått seg selv.

Heller ikke forrige måned har vært særlig bra for de to CNH-traktorene på sjette og sjuendeplass. New Holland og Case IH er henholdsvis 64 og 29 registreringer i minus mot fjoråret. Deutz-Fahr puster nå New Holland i nakken og det skiller kun fire enheter.

Lovol har tre registreringer i november og holder seg på sin etter hvert faste niendeplass, og vi teller ni registreringer på Kubota. Vi merker oss også at årets første Belarus er registrert. Det er kun en måned igjen av traktoråret 2022, og det er jevnt i toppen. Om en måned får vi se hvilket merke som vant sluttspurten.

Registreringer i november

Plassering Merke Antall i november % Antall hittil i år (endring fra 2021) % (endring fra 2021)
1John Deere197,8580(+30)22,9(0)
2Valtra5221,3576(+165)22,7(+5,6)
3Massey Ferguson4920,1462(-11)18,2(-1,5)
4Fendt5321,7316(+15)12,5(-0,1)
5Claas124,9122(+22)4,8(+0,6)
6New Holland93,796(-64)3,8(-2,9)
7Deutz-Fahr177,092(+7)3,6(+0,1)
8Case IH52,060(-29)2,4(-1,3)
9Lovol41,651(-11)2(-0,6)
10Kubota93,745(-5)1,8(-0,3)
11Iseki31,218(+1)0,7(+0)
12Solis31,216(+2)0,6(+0)
13Kramer Werke GMBH13(0)0,5(0)
14Dongfeng10,411(+3)0,4(+0,1)
14Unimog11(+6)0,4(+0,2)
16JCB10(+3)0,4(+0,1)
17YTO9(-8)0,4(-0,4)
18Branson10,48(+7)0,3(+0,3)
19McCormick10,47(0)0,3(0)
20Zetor10,46(+3)0,2(+0,1)
21Antonio Carraro5(-3)0,2(-0,1)
22Aebi3(1)0,1(0)
22Kioti10,43(3)0,1(0,1)
22Sauerburger3(3)0,1(0,1)
22Yanmar10,43(3)0,1(0,1)
26Reform2(2)0,1(0,1)
27Arbos1(-1)0(0)
27Belarus10,41(1)0(0)
27Bobcat1(0)0(0)
27Captain1(1)0(0)
27Ferrari1(1)0(0)
27Kärcher1(1)0(0)
27Multihog1(1)0(0)
27Tong Yang Moolsan10,41(1)0(0)
27TYM10,41(-1)0(0)
-Agromehanika(-1)0(0)
-BCS(-1)0(0)
-Farmtrac(-3)0(-0,1)
-Fordson(-1)0(0)
-Foton(-1)0(0)
-Holder(-2)0(-0,1)
-Lamborghini(-1)0(0)
-Landini(-2)0(-0,1)
-Lindner(-1)0(0)
2022 vs. 2021244 stk-2 %2537(+ 136 stk)6 %

Kilde: Opplysningsrådet for veitrafikken.

Powered by Labrador CMS