Wurth-logo

Würth går inn i hydraulikkmarkedet

Würth satser på hydraulikk. Nå vil de tilby slanger, rør og nipler til landbruket, maskinentreprenører, lastebilverksteder og større byggeplasser.

Publisert

Produktene har ikke tidligere vært en del av Würths sortiment og skal selges gjennom det eksisterende salgsapparatet. De 26 Würth-butikkene over hele landet får egne hydraulikkverksteder, og planen er å ha egne servicebiler med døgnvakt. Hovedverkstedet blir ved Würths anlegg på Skytta i Nittedal, opplyser Würth i en pressemelding.

Würth skal representere kjente kvalitetsleverandører i Europa, og hydraulikk­satsningen blir et pilotprosjekt i det verdensomspennende Würth-konsernet. Würth Norge blir her en pioner i konsernet, slik selskapet også var da det gjaldt å ta inn tyngre verkstedmateriell i sortimentet. Etableringen av et hydraulikktilbud i Norge skal skje i nært samarbeid med Würth-selskapene i Tyskland og Østerrike.

Adm. direktør Svein Oftedal i Würth Norge erkjenner at konkurrentene på dette markedet er dyktige. Han mener likevel at Würth, med sin gode tradisjon for kvalitet og dyktighet, raskt skal få en sentral posisjon i markedet. Etter hvert regner han med at hydraulikk kan bli et dominerende produktområde hos Würth.

Satsningen på hydraulikk betyr mange tusen nye varenummer i Würths hovedlager utenfor Oslo. Dessuten skal det meste av produktene være tilgjengelig i butikkene, fordi tiden er kostbar når det gjelder hydraulikk. Det koster ofte tusenvis av korner for hver time store produksjonsmaskiner må stå stille.

Det første hydraulikkverkstedet kommer i Würth-butikken ved hovedkvarteret på Holum skog. Så kommer fem butikker på Østlandet før alle Würths butikker etter hvert får sitt hydraulikkverksted.

Powered by Labrador CMS